Bloggen is de beste beslissing die u kunt nemen bij zoekmachine optimalisatie. En daar zijn verschillende redenen voor. Google geeft de voorkeur aan up-to-date inhoud en websites die regelmatig worden bijgewerkt. Wat is een betere manier om aan deze vereisten te voldoen dan met uw blog?
Als je regelmatig hoogwaardige content publiceert, zorg je voor een natuurlijke groei van je website en heb je een positieve invloed op je zoekmachine ranking. Zet de behoeften van uw lezers op de eerste plaats Als je je blog strategisch wilt gebruiken om je bereik te vergroten en jezelf als expert te positioneren, staan de behoeften van je lezers en potentiële klanten altijd voorop. Stel uzelf dus de volgende drie vragen voordat u een artikel schrijft:
- Is mijn artikelidee relevant voor mijn doelgroep?
- Welk specifiek probleem lost dit artikel op voor mijn doelgroep?
- Welke zoektermen gebruikt mijn doelgroep bij het zoeken naar oplossingen?
Op basis van uw antwoorden kunt u nu beginnen met het definiëren van het juiste trefwoord. Begin met uw zoekwoorden Toen ik heel weinig kennis had van SEO, had ik veel respect voor zoekwoorden. Waarschijnlijk omdat dit onderwerp in veel artikelen overdreven is. Ik had het gevoel dat het vinden van het perfecte zoekwoord een wetenschap op zich was. Het is helemaal niet zo moeilijk, het vergt vooral wat tijd en oefening.
Gebruik de kracht van een goede kop
Met uw titel wekt u de interesse van uw bezoekers en motiveert u hen om te lezen. Uw titel moet zeker uw trefwoord bevatten, de titel is tenslotte de belangrijkste kop van uw artikel. En Google classificeert deze prominent geplaatste woorden ook als bijzonder belangrijk voor een tekst. In de meeste thema’s wordt hiervoor het formaatsjabloon “Kop 1” gebruikt en in de HTML-code aangeduid als <H1>. Deze opmaak mag slechts één keer op elke pagina en in elk artikel voorkomen.
Gebruik koppen correct
Verstandig gebruikte tussenkoppen zijn een eenvoudige manier om structuur in uw teksten te creëren. Deze koppen zijn ook echte blikvangers en helpen uw lezers om de inhoud van uw artikel snel te begrijpen. Bij het structureren van mijn content oriënteer ik me op mijn brainstorm, die ik maak als onderdeel van mijn artikelonderzoek. U kunt hiervoor nu de sjablonen “Kop 2” en “Kop 3” gebruiken. Zorg ervoor dat u uw zoekwoord ook in een van deze koppen opneemt.